2011. november 6., vasárnap

Bazsalikomos muffin

A paleos körökből ismert Joe maglisztjei közül nálunk a mandulaliszt vált be a legjobban. Nem olcsó mulatság, de az ebből készült sütemények íze és állaga olyan igazi lett, ami rendszerint kevés kívánnivalót hagyott maga után.
Szezámlisztet egymagában szinte lehetetlen alkalmazni, mert az íze túlságosan kesernyés, a mandulaliszttel együtt viszont remek társítás és a kettő együtt ár-érték arányban is kifizetődőbb.
A mandulaliszt íz világa egyébként inkább édes ropogtatnivalókhoz talál, de ezzel a sós recepttel is nagy sikert arattam Paleo Tollnál és Lurkónál egyaránt. Íme a hozzávalók és az elkészítés módja:
15-17 muffinhoz szükséges:
10 tojás
3 evőkanál liba- vagy kacsazsír (esetleg olíva olaj)
3-4 nagy evőkanál mandulaliszt
2 nagy evőkanál szezámliszt
kis sütőpor vagy szódabikarbóna
sok szárított bazsalikom
A bazsalikomot még a nyár végén vásároltam a Lehel piacon, friss csokorban árulta egy őstermelő család. Élénk zöld és sötét lila színben pompáztak, egyiknek sem bírtam ellenállni. Az illatozó húsos levelek egy részét még azon nyomban elfogyasztottuk, másik részét lefagyasztottam, harmadik részét pedig megszárítottam, majd lemorzsolva félretettem szűkebb időkre. És milyen jól tettem! Most már azt bánom, hogy nem vásároltam kétszer annyit belőle, de majd jövőre…
A muffinokhoz a tojások belsejét különválasztottam, a fehérjéket kis sóval kemény habbá vertem, a sárgájukat pedig elkavartam a zsírral, sóval, sütőporral. A kemény habhoz kevertem a tojássárgákat, majd utólag adtam hozzá a liszteket. Ezt a módszert a paleos BB honlapján olvastam és nagyon hasznosnak bizonyult, mert így pont annyi száraz liszt került bele, amennyit a folyékony massza igényelt (gyakran jártam úgy korábban, hogy a túl sok liszt tikkasztóvá tette a süteményt). A liszteket tehát mostanában mindig utólag adom hozzá és ott helyben döntöm el, hogy kell-e még egy kanál vagy inkább nem. Azt tapasztaltam, hogy jobb lesz a süti állaga, ha visszafogom magam és inkább kevesebb, mint több lisztet keverek hozzá. Erőteljes ízesítésű körettel, mártogatóssal tálalva ezt a muffint talán nem is kell különösebben fűszerezni, de szerintem nagyon finom és mutatós a sok zöld fűszerdarab a fehér muffinban. Én eddig sok bazsalikommal készítettem, de kakukkfűvel, snidlinggel, vagy bármilyen más erőteljes ízű fűszerrel is el tudom képzelni.

Jó étvágyat!

Bogyó



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése